امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://radiology.cloob24.com
1

سلولهای بنیادی سلولهایی هستند که قابلیت تمایز به بیش از یک جمعیت را دارا می باشد.سلول های جنینی ومغز استخوان مهمترین منبع سلولهای بنیادی هستند، اما استفاده از سلولهای جنینی ومغز استخوان کار دشواری است.
اخیرا محققان به این مهم دست یافته اند که بافت چربی درست مانند مغز استخوان یک منبع ایده آل برای سلولهای بنیادی می باشد.

چربی تصفیه شده واماده تزریق منبع غنی از سلولهای بنیادی می باشد که قابل تمایز به بیش از یک سلولی می باشد واین سلولهای بنیادی در بافت چربی است که می تواند در ترمیم والتیام اسکار سوختگی نقش ایفا کند.این سلولها قادرند علاوه بر ایجاد سلولهای مختلف، سبب ایجاد عروق جدید شوند واین خود اساس استفاده از تزریق چربی در درمان اسکارهای کلوئید وهپیرتروفیک می باشد.

این روش در بهبود اسکارهای وسیع سوختگی بدن که هیچ گونه عمل جراحی نمی توان برای انان انجام داد نیز کاربرد دارد.
ترکیب این روش با لیزر فرکشنال می تواند نتیجه را باز هم بهتر کند.در هرصورت نباید انتظار بهبودی صد در صد را داشت وبسته به نوع اسکار تکرار در جلسات بین 2تا 5 ماه جلسه می باشد.

تزریق چربی یک روش جدید وامیدوار کننده برای درمان اسکار های سوختگی می باشد دیده شده است تزریق چربی در بافت اسکار سوختگی، بهبود قابل توجهی در جنس وکیفیت پوست، رنگ پوست الاستیسته، ضخامت ونرمی پوست ایجاد می کند.

در افراد که دچار سوختگی صورت شده اند وچشم ویا دهان انها دچارکشیدگی به یک سمت وچسبندگی چانه به گردن ویاکشیدگی پره بینی شده اند تزریق چربی می تواند روش بسیار موثر وراحتی برای بهبود وضعیت آنان باشد. در این روش علاوه بر حذف هزینه های سنگین جراحی،عدم نیاز به بستری نیاز به دوره نقاهت طولانی نیز ندارد.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه