امروز سه شنبه 04 اردیبهشت 1403 http://radiology.cloob24.com
1

کانتیوژن مغزی (H.U = 50- 67) از نظر پاتولوژیکی شامل مخلوطی از خونریزی اینتر سربرال و نکروز سلولی می باشد.(کانتیوژن مغزی ترکیبی از دو سوم خونریزی در اطراف عروق کوچک و یک سوم نکروز سلولی اطلاق می شود.)

در سی تی اسکن به صورت یک توده هیپر دانس و غیر هموژن که حدود نا مشخص دارد، دیده می شود. (نقاط هیپر دانس مربوط به خونریزی و نقاط هیپو دانس مربوط به نکروز است.)

گاهی مقدار خونریزی آنقدر زیاد است که به Hemorrhagic contusion که شبیه به هماتوم اینتر سربرال است تبدیل می شود. ادم وازوژنیک نیز 24 ساعت پس از ضربه در اطراف کانتیوژن ظاهر می شود.

معمولا کانتیوژن های مغزی پس از گذشت 6 هفته جذب شده و جای آن CSF پر می شود و نقاط هیپو دانس که بدین صورت پدید می آیند را **سفالیک porencephaly می نامند.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه
میر عمادالدین موسوی شنبه , 17 دی 1401 ساعت 11:27 ir 4+ 0- پاسخ
سلام من سال 97 تصادف داشتم که ضزبه به مغز ناحیه چپ بالای گوش بخیه خورد و داخل اتاق عمل هم بردند ولی بعد سی تی اسکن و ام آر ای بعد از 4 روز مراقبت در بیمارستان مرخص و با استراحت یکماهه به علت کنتوژن مغزی به سرکار برگشتم و با تشکر از دکتر عبدالله زاده جراح مغر حالا گاها احساس کرختی در ناحیه دست چپ دارم به همراه گز گز آیا ربطی به این حادثه دارد البته هنوز از سرگیجه حمله ای حرکتی بعد از شیرجه در استخر رنج میبرم که بعد مانور ایپلی بهتر میشود البته دیابتی هم هستم لطفا راهنمایی فرمایید خدا خیر دنیا و آخرت نصیبتان فرماید بزرگوارید